یاد گرفته ها

غیب

چهارشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۰۰ ق.ظ

به عنوان یک مسلمان باید بپذیریم که همه چیز فقط در این آب وخاکی که تا به حال درک کرده ایم خلاصه نمی شود. باید دید خود را بالاتر ببریم. با مثالی به فهم این نکته کمک می کنم.

 فرض کنید به کسی که نمی داند پرورش گیاهان چگونه است مقداری گندم بدهی و بگویی نصفش را بخور و نصف دیگر را با رعایت فلان شرایط بکار. اگر او به حرف شما اعتنا نکند کل گندم را می خورد و هیچ نمی کارد و سال بعد گرسنه می ماند.اما اگر به نصیحت گوش می کرد تا آخر عمر می توانست گندم داشته باشد. حتی هر سال بیشتر از پارسال!!! چون یک دانه که در خاک می رود 10 خوشه از آن بدست می آید که هر خوشه 70 دانه دارد.

آری اگر او از صمیم قلب به شما باور داشت یا این نتیجه را دیده بود مسلما گرسنه نمی ماند.

مثال انفاق در راه خدا و وعده به زیاد کردن آن، ازدواج و گشایش روزی، صله رحم و طول عمر و ... را می توان مانند مثال گفته شده دانست. 

دوست عزیز پرده جهل را بدر و به غیب ایمان بیاور، غیبی که خالق تو آن را می گوید. بخل را کنار بگذار و نترس زیرا خدایی در همین نزدیکی است، حتی نزدیک‌تر!!

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۲۱
مکی رضی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی